Vă informăm că începând cu data de 18 OCTOMBRIE 2023 începe acțiunea de eliberare a AVIZELOR de liberă practică pentru anul 2024.
Membrii OAMGMAMR pot solicita avizul pentru anul 2024 in perioada 18.10.2023 – 31.12.2023.
Pentru a preîntâmpina aglomerația în luna Decembrie 2023, vă rugăm să aduceți DOSARUL cu actele necesare pentru eliberarea AVIZULUI 2024 începând cu 18 OCTOMBRIE 2023.
Informații privind realizarea numărului minim de credite de educație medicală continuă :
„Obligativitatea realizării creditelor se referă la perioada exercitării profesiei. Sunt exceptaţi de la obligativitatea de a cumula creditele stabilite pentru un an calendaristic membrii OAMGMAMR care au profesat o perioadă mai mică de şase luni în anul calendaristic respectiv şi asistenţii medicali nevăzători”, precizează Programul Naţional de Educaţie Medicală Continuă.
Membrii OAMGMAMR care nu au realizat numărul de credite obligatoriu pentru anul 2023 pot să urmeze cursurile GRATUIT pe platforma de cursuri a OAMGMAMR – Filiala Brăila sau pe platforma OAMGMAMR NAȚIONAL:
Referitor la asigurarea de malpraxis:
– Valoarea minimă a riscului asigurat va fi conform Hotărârii nr 20/30.08.2023 privind stabilirea valorii minime asigurate pentru încheierea asigurării de răspunderea civilă pentru greșeli în activitatea profesională pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în regim salarial, indepedent sau de voluntariat.
Art. 1. – Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care îşi exercită profesia de asistent medicali generalist, de moaşă şi de asistent medical în regim salarial sau de voluntariat vor încheia asigurări de răspundere civilă în domeniul medical la o valoare minimă a riscului asigurat, după cum urmează:
a) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţile sanitare cu paturi, centre de primire urgenţe şi unităţi de primiri urgenţe, servicii de ambulanțe, echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro;
b) asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care exercită profesia în unităţi de medicină primară, ambulatorii, cabinete medicale individuale, laboratoare, echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro;
c) asistenţii de farmacie din farmaciile cu circuit deschis, asistenţii medicali specialitatea igienă şi sănătate publică și asistenții care își desfășoară activitatea în institute de medicină legală, echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro.
Art. 2. – Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care îşi exercită profesia în regim indepedent, în calitate de persoană fizică indepedentă sau de titulari de cabinete de practică indepedentă, vor încheia asigurări de răspundere civilă profesională la o valoare minimă a riscului asigurat, echivalentul în lei a sumei de 20.000 euro.
Art. 3. – Asigurările de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională se vor încheia numai cu societăţi de asigurări autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară – Sectorul asigurări.
Art. 4. – Valorile prevăzute la art. 1 și 2 sunt valori minime obligatorii, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali având libertatea ca, în funcţie de specificul locului de muncă şi activităţilor efectiv desfăşurate, să încheie contracte de asigurare pentru răspundere civilă profesională la valori mai mari.
Art. 5. – Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 01.10.2023.
NU vom prelua dosare cu asigurări incomplete pentru anul 2024!
DOCUMENTELE CARE SE ANEXEAZĂ CERERII PENTRU ELIBERAREA AVIZULUI ANUAL
1. Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în regim salarial sunt următoarele:
a) Cererea tip care se depune la filiala OAMGMAMR de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia;
b) Copia asigurării/asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională, valabilă pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul;
c) Unul dintre următoarele documente care atestă exercitarea legală a profesiei în regim salarial:
i. Contractul individual de muncă (doar la angajare) sau actele adiționale la contractul individual de muncă (dacă s-au produs modificări în derularea contractului individual de muncă);
ii. Raport per salariat din REVISAL semnat, ștampilat și datat, de către angajator, cu termen de valabilitate de 30 de zile de la data emiterii pentru solicitanții cărora nu li se reține cotizația de membru pe stat de plată;
iii. Adeverință de la angajator în care să se precizeze funcția și locul de muncă, eventualele mutații intervenite și data de la care au apărut modificării ale condițiilor contractuale (modificări de normă, salariale etc), salariul de bază la data emiterii adeverinței;
d) realizarea numarului minim de credite de educatie medicala continua pe anul in curs.
e) Dovada achitării la zi a cotizației de membru, cu excepția cazului în care cotizația este reținută lunar de către angajator pe ștatul de plată;
f) Certificatul de sănătate fizică și psihică pentru asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali pensionari si pentru cei care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.
2. Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitării în regim independent a profesiei, în calitate de persoană fizică independentă sau de titular al cabinetului de practică independentă sunt următoarele:
a) Cererea tip care se depune la filiala de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia independent;
b) Copia asigurării / asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională valabilă pentru întreg anul pentru care se solicită avizul,
c) Contractul sau contractele de prestări servicii încheiate cu unități sanitare/ instituții/furnizori din sistemul public sau privat de sănătate, autorizați conform legii, în vederea furnizării de servicii de îngrijiri medicale, potrivit calificării profesionale dobândite și fișei de atribuții a asistentului medical generalist, moașei, asistentului medical care exercită profesia în calitate de persoana fizică independentă;
d) Certificatul de înregistrare a cabinetului de practică independentă eliberat de Direcţia de Sănătate Publică Judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de titular al cabinetului de practică independentă.
e) Certificatul cu Codul de înregistrare fiscală (CIF) de la ANAF, pentru a exercita profesia în calitate de persoana fizică independentă – doar la solicitarea primului aviz pentru exercitarea profesiei în calitate de persoana fizică independentă;
f) realizarea numărului minim de credite de educatie medicala continua pe anul in curs
g) Dovada achitării la zi a cotizației de membru – cu regularizare în baza declarației anuale de venit depusă la Administrația Finanțelor Publice (documentul de plată și verificarea în înregistrările filialei)
3. Documentele necesare pentru eliberarea avizului anual în cazul exercitarii profesiei în regim de voluntariat sunt următoarele:
a) Cererea tip care se depune la filiala OAMGMAMR de care aparține solicitantul și pe teritoriul căreia exercită legal profesia în calitate de voluntar;
b) Copia asigurării / asigurărilor individuale de răspundere civilă pentru greşeli în activitatea profesională valabilă pentru întreaga durată a contractului de voluntariat;
c) Copia contractului de voluntariat încheiat cu unitatea care organizează și administrează activități de voluntariat și fișa de atribuții a voluntarului;
d) Dovada achitării la zi a cotizației (documentul de plată și verificarea în înregistrările filialei).